Turnblog Podobrace grote club actie

Makkelijk praten

Ze hebben net een weekendje geboekt. De vriendengroep (of ploeg voor Volendammers) gaat er effe tussenuit. ‘Het was maar €300,-‘, hoor ik de rijke visboer zeggen. ‘We moesten direct betalen.’ €300,- alsof het niets is. Voor hem niet nee en voor de rest van de vrienden waarschijnlijk ook niet. Een simpel rekensommetje (vier visboeren, een ex-profvoetballer, directeur van een meubelzaak, loodgieter, stukadoor, de zwager van Jack Tuijp, etc.) doet me inzien dat deze jongens samen toch wel goed zijn voor een miljoen of zes. Minstens. Ja, dan heb je makkelijk praten.

Sommige mensen hebben sowieso makkelijk praten. Het gaat ze allemaal simpel af. Of het nou gaat om leren, sporten, werken of wat dan ook, sommigen kunnen het gewoon allemaal en het lijkt ze totaal geen moeite te kosten of ze komen uit een rijk nest en hoeven zich de rest van hun leven geen zorgen te maken. Heerlijk, lijkt me dat…

Kinesiotape geeft dat beetje extra ondersteuning

Voor mij is het helaas niet zo makkelijk gegaan en het gaat nog steeds niet makkelijk. Soms door eigen keuzes, soms door ja, pech? In mijn bestseller Zijwind lees je er alles over. Afijn, je hoeft geen medelijden met me te hebben hoor. Ik heb een dak boven mijn hoofd, dagelijks te eten, een schat van een vriendin, een prachtige zoon en échte vrienden waar ik altijd op terug kan vallen. Meer heeft een mens niet nodig.

Als je het nou toch heel makkelijk hebt, denk dan ook eens aan je medemens die het niet zo goed heeft. Hulp is echt niet alleen maar geld geven. Ga eens op de koffie voor een praatje, steek een hart onder de riem, neem iemand mee naar de bioscoop en bezorg ze een leuke middag. Help hem of haar eens na de training met die dubbele salto die maar niet wil lukken tijdens de afsprong. Dat zijn dingen die er toe doen en die niet worden vergeten. Ze zeggen niet voor niets dat geld niet gelukkig maakt.

Podobrace Grote Clubactie

Deze blog wordt aangeboden door Podobrace. Wanneer je via de links in deze blog je sporttapekinesiotapesteunkousen óf producten voor hielspoor of hallux valgus bestelt, steun je direct Mauritius Volendam.

Jan Koning, freelance journalist en auteur Zijwind.

 

Sponsors

QR donatie