Mauritius@night 3 juli 2010

Jay, Rob en Marielle“Rob heb jij een leuk idee als afsluiting?” Zo begon het. We maakte een plan voor het bestuur en het kwam er tot onze grote verbazing doorheen.

Onze voorpret begon dus al ruim een half jaar geleden met het bedenken en in elkaar zetten van een gezellig nachtje slapen in de gymzaal.

 

Zaterdag 3 juli was het zover. Nadat we met het jeugdbestuur nog even aan het groepsgevoel gewerkt hebben door samen te dineren, kwamen om 19:00 uur de kinderen. Om half zeven stonden de eerste kinderen al voor de deur, die zijn flink nat geworden.

 

Christine en Marieke verwelkomden alle kinderen en (bezorgde)ouders. Boven wachtte Marianne de kinderen op met een heerlijk glaasje ranja en koekje.night1Tom, Jay en Rob hadden gelijk al bekijks met hun eigen mooie nachtjapon. Marianne legde boven uit wat de bedoeling was terwijl alle (bezorgde) ouders vertrokken. Er waren negen spellen:

-          laken volleybal

-          Estafette door de kuil

-          Estafette op de tumbling met benen aan elkaar.

-          Pionnen spel

-          Gekke foto maken

-          Tufhappen

-          Verplaatsingsspel

-          Dieren zonder geluidenspel

Iedereen deed gezellig mee, de samenwerking was goed, de ouders waren enthousiast, het jeugdbestuur wist precies wat ze moesten doen, al met al helemaal super!

 

De gekke foto’s maken zorgde voor echt gekke foto’s. Hieronder de winnende foto:

 

night2

 

Bij één van de spellen moesten de kinderen ook een groepsnaam bedenken. De pantykousies hebben gewonnen omdat we daar als jeugdbestuur om drie uur snachts nog schik mee hadden.

The best gymnasts hebben ook gewonnen omdat we bij Mauritius allemaal goed zijn!!! Ere, talenten, 1e,2e,3e en 4e divisie allemaal super!

 

night3Na de spellen hebben we een ijsje gegeten en daarna stonden Mariëlle, Janey, Rob, Christine en Marianne klaar om de Mauritius dans aan te leren. Dit ging erg goed, iedereen danste mee en kan nu de enige echte Mauritius dans!!!

 

 

 

 

 

Na het dansen was het tijd voor onze pyjama’s en een (gekke)groepsfoto:

 

 

 

 

 

 

 

night4

Daarna was het tijd om de luchtbedden op te pompen en even te praten en te klieren. Vervolgens hebben we een film gekeken en kwam iedereen tot rust. Sommige vielen al in slaap. Na de film viel iedereen in slaap.

Christine en Mariëlle hielden de wacht. Ze hadden de grootste lol:

-          kinderen vielen met bosjes tegelijk van hun bed af. Gelukkig is Christine verpleegster en legde iedereen weer in bed, waarna de kinderen weer opnieuw uit hun bed konden rollen en dit ook deden.

-          Een bed als deken is ook weer nieuw en als je geen deken mee hebt dan pik je er toch gewoon eentje van een ander!!

-          Er kwamen ook een paar rare luchtjes voorbij; gelukkig stonden de ramen open.

 

Om en om hield het jeugdbestuur de wacht. Marieke doodde de tijd door de film in elkaar te zetten samen met Rob. De andere hadden zo hun eigen maniertjes. Sarah en Dick kwamen ook nog even langs om half drie. Voor Sarah goed om te weten wie er nu snurkt om ze dit jaar gedeisd te houden.

 

Hoe later/vroeger het werd hoe slaperiger ook het jeugdbestuur werd. De raarste plekjes werden gevonden om een beetje te slapen.

Jay Marielle

 

De volgende ochtend om 7 uur waren de meeste kinderen al wakker. Ondanks dat we ze voldoende eten hadden gevoerd de dag daarvoor waren sommige behoorlijk hongerig. Gelukkig stond er een heerlijk ontbijtje klaar. Na het eten hebben we een wandeling gemaakt over de dijk. Op het havendijkje hebben we nog even geposeerd.

 

 night8

Daarna was het tijd om de Mauritius dans nog even goed te oefenen. Die vergeten we niet meer zo snel! Net zoals deze hele fantastische avond en nacht!

 

We hebben allemaal genoten.

 

Tot volgend jaar?????

Het jeugdbestuur.

 

Een aantal reacties van de kinderen:

 

Mitch: “ik vond het hartstikke leuk helemaal top. De achtkamp vond ik het leukste. Alleen de volgende keer (misschien) wil ik niet meer in een slaapzak slapen, maar gewoon onder een dekbed.”

 

Nicole: “De spelletjes vond ik het leukste, vooral het spelletje in de kuil. Het slapen was ook leuk ik lag naast Sanne en Jette”

 

Caitlin: “het spel door de kuil vond ik het leukste en het dansje was ook erg leuk!”

 

Emma: “Ik denk gelijk aan het slapen als ik zaterdag hoor! Het was erg leuk, ik heb zeven tuffen uit het water gehapt. Het spel door de kuil heen vond ik het leukste.”

 

Jette: “Het slapen was leuk, het spelletje op de trampoline en in de kuil vond ik het leukste en het dansje kan ik nog!”

 

Cynthia: “Het was leuk! Het spel met de mat vond ik het leukste, het zou ook wel leuk zijn om in de herfst in de kuil te slapen!”

Lynn: “Ik kon het niet afwachten, wilde zaterdagmorgen alvast heen! Ik zou naast Anne slapen maar sliep naast Tom en Sanna. Erg lief zijn zij ook! Ik zat bij Julian in de groep en hij noemde ons groepje de “poepertjes”haha!

Ik bleef lekker lang wakker want dat vond ik gezellig. De spelletjes waren leuk en de dans van Rob ook! Toen mijn moeder me kwam halen wilde ik nog niet mee en ging ik lekker met Lisa en de juffies kletsen.

Volgend jaar ga ik weer slapen!!”

 

Dave: “Ik was best zenuwachtig en had er superveel zin in! Ik was de laatste die nog wakker was, samen met Bjorn en Lynn. 03.30 uur! De mauritiusdans was leuk!

Mijn bed liep wel langzaam leeg maar dat maakte niet uit. De spelletjes waren leuk maar ik zat met veel meisjes in de groep. Ik was wel moe de volgende dag maar ik wil volgend jaar weer!”

 

Thomas en zijn broertje Niels:

Mauritius@night was een hele leuke avond/nacht/ochtend.
We begonnen het spektakel met een achtkamp,
daarna gingen we dancing with Rob.
Later gingen we iets drinken en kregen we een zakje chips.
Vervolgens gingen we onze pyama aantrekken en lagen we de bedden klaar.
Daarna gingen we een filmpje kijken (tot één uur) en toen gingen we slapen,
s'ochtens werden we om half zeven wakker en gingen we de bedden opruimen.
Daarna gingen we nog even het mauritius dansje doen,
en wandelen over de dijk.
Het leukste vond ik het achtkamp.
Het waren zulke leuke spelletjes zoals:
door de kuil heen rennen of met lakens de bal over de rekstok gooien of
rennen met een elastiek om je benen heen.

Het jeugdbestuur is geweldig!!!

Met sportieve groet,

Thomas & Niels Schilder

 

 

 

 

 

Sponsors

QR donatie